Record button

My setup

Cobalt 10 two extra screens. One screen in vertical mood (DELL touch 1920*1080) and an old ELO in horisontal mood (no touch).

When using direct select dock on vertikal screen. Left part of dock is gone. AND record button stops working short after i activate it there.. It does not help to make dock as small as possible..

Have moved dock to left screen of consol and put device dok on top of vertcal screen, everyting works nice, for now, in Three days

In Swedish.

Har fyra skärmar varav 2 extra. 1234. 3 är vertikal. Har Direct selects på skärm 3. Plus kretslayout. Oavsett vilka storlekar som är inställda på fönstren så kraschar RECORD button rätt snart. Tog ett tag att inse sambandet med direct selects. Efter att flyttat Direct selects till skärm två på bordet och flyttat Device Contol till skärm 3 fungerar Record like a charm :)

Installerade en gammal ELO touchscreendriver i bordet (ETC). Trodde att mina gamla ELOskärmar kanske skulle fungera. NIX. Hur avinstallerar jag resp. kan den påverka.

Par at Arenan Karlstad Sweden

Parents
  • Uttryckte mig fel. Elo skärmarna fungerade men gick inte att kalibrera. Kalibreringsprocessen krachade rätt snabbt. Därför installerade jag elomjukvaran. Blev ju inte bättre för det. Dessutom kraschade bordet totalt regelbundet. Misstänkte skärmarna. Kopplade ut touchfunktionen och bordet blev stabilt. Skärmarna var kopplade över en splitter men testade direkt oxå.. Detta med programversion levererad med mitt cobalt 10. Nu har jag ovanstående problem och kör senaste programversion. Måste säga att det hade varit trevligt att kunna ha direct selects på en vertikal skärm Med vänlig hälsning, Pär
  • Hej, Vad för splitter menar du?? Du skall ha en separat kalibrering för ELO skärmar, om jag inte missminner mig. Jag har haft ELO skärmar på Cobalt, i allafall på 20, ska var lika på 10. Angående DS Dock, så tror jag problemet ligger i att DS dock behöver minimum 1280 pixlar bredd. Men jag noterar detta, så ska vi se vad vi kan göra för att lösa det. Mvh Bullen
  • Sorry, tänkte nätverk. Menade USB-hub. Mina ELO är inte windows 7 certifierade och är från 2008. Har i alla fall fungerat hyfsat bra på mitt Congo Sr. Med vänlig hälsning Pär
  • Vad är det för modellnummer på din skärm, så kan jag kolla om vi stödjer den ändå?
Reply Children
Related